PARKOURIENTERING !

Varje vecka ställs jag inför olika utmaningar. Det är lite därför jag valt att bli lärare i idrott och hälsa. Inledningsvis kämpade jag med att få några elever intresserade av orientering. Jag försökte med elevinflytande och nytänkande, vilket funkade mindre bra. Efter att ha funderat kom jag fram till att slå ihop orientering med något annat som eleverna gillar. Det var då tanken till PARKOURIENTERING väcktes. Grundtanken är att du bygger upp en bana inomhus där eleverna har möjlighet att förflytta sig mellan kontrollerna genom att utöva parkour. Eleverna ges tillfälle att öva sin förmåga att läsa kartan, men även att öva sin motorik och fantasi. Kontrollerna placeras på liknande sätt som under en vanlig lektion med orientering inomhus. Behöver jag säga att man fångar fler elever?
#1 - - Skrutt:

Grym idé! Hade gärna haft dig som idrottslärare när man var yngre ;)

Svar: Tack... Jag också! 😉
healthdrottninghog.blogg.se