Beachhandboll 2016

Vilken underbar veckan som passerat. Drottninghögsskolan har haft tolv lag på plats på beachhandbollen och jag är stolt över alla. Alla har representerat skolan på ett strålande sätt. De har spelat, umgåtts, skrattat, njutit och framför allt gett en så otroligt positiv bild av Drottninghög. Det kan ibland vara svårt att hålla humöret uppe för eleverna när förluster trillar in en efter en, men inte en endaste av de nästan hundra Drottninghögselever som var på plats under veckan har tjurat över resultaten. Samtidigt har alla elever stått bakom de lagen som tagit sig vidare till slutspel.
Syftet med veckan var att fortsätta skapa Helsingborgare. Drottninghögseleverna deltog för att få en upplevelse där beachhandboll, umgänge och Helsingborgs strand var i fokus. Jag har under flera veckor preppat eleverna inför de här dagarna. Vi har pratat om sportsmannaanda, umgänge och att vi representerar Drottninghögskolan och att vi vill visa vad vi står för. Jag kan inte annat än tacka alla elever och vuxna som gjorde de här dagarna så underbara. Nu ser vi fram emot nästa års turnering...
En kommentar publicerat i Allmänt
Taggar: #drottninghögsskolan, #marksiegbahn
#1 - - Josefine :

Det har varit en underbar dag på stranden idag. Solen sken och alla var glada, men framför allt vill jag berätta hur stolt jag känner mig över våra fina elever. De har kämpat på bra i värmen och visat sina allra bästa sidor.